2008-06-03

Uppladdning.

Resan börjar med ett järtecken: vi har dragit på oss en unison urinvägsinfektion. Lagom 6 dagar innan avresa däckade Mattias i feber. Jag kom ett halvt dygn senare med en klen kontring som jag nu försöker bota med stora mängder äppelcidervinäger och tranbärsjuice.

Mattheten till trots tvingade jag mig ut på vägarna för lite cykelträning. Första 5 kilometrarna ville jag bara tänka på att ligga i sängen och äta chips, men sedan började det kännas lite trevligt. Landsvägar är ganska harmoniska, och när jag kom förbi ett gäng kor och deras kalvar stod nöjdhetsbarometern högt. Köpte de lockande chipsen på vägen, men fyllde sedan buken med äppelcidervinägervatten när jag ändå var i köket. Sen ville jag inte ha något mer av någonting.

Bot och bättring önskas snarast så att vi kommer iväg som planerat den 10:e.

Inga kommentarer: