2008-06-27

Kolding

Nu ær vi i Koldning, 80 km från tyska grænsen. Fødelsedagen var fin, jag fick lyxfrukost, citronkaka och en VALS i present. Moi! En egen vals! Jag blev alldeles rørd.

Tyværr fick jag æven en sjuhelsikes førkylning ipå bemærkelsedagen. Dopade mig med Esberitox och vi lyckades ta oss 4 mil igår i ganska fint danskvæder. Fint væder betyder att det inte blåser storm från sidan så att man vinglar ut bland de aggressiva bilisterna. Dessutom finns cykelbanor længs med i princip alla medelstora landsvægar som vi har åkt på - sækert och bra. Spenderade natten på vandrarhem och hade klumphosta och feber på kvællen och natten. Idag mår jag lite bættre men tænker låta bli att utmana ødet - jag tar tåget så får Mattias cykla solo. Kollektivtrafiken utanfør Sverige ær toppen, man får ta med cyklar hur lætt som helst fær 12 kr extra.

Næstan 100 mil i trippmætaren nu, och imorgon førmiddag planerar vi att æntra det tyska riket! Det børjar kænnas hæftigt att vi har cyklat så långt som till (næstan) Tyskland. Kan inte riktigt fatta att mina otrænade ben har klarat det.

Puss å hej så længe

Inga kommentarer: