2008-06-11

Sovmorgon.


Nattens sömn blev mycket omfångsrik.
- kanske halv nio, trodde Karin.
- Mmm, eller nio iallafall, gissade jag.
Till halv ett varade vår törnrosasömn, och vi fick lite märkliga blickar från förbipasserande tanter då vi hasade ur tältet och kokade gröt.
Så småningom trampade vi mot Järna, där det fanns både kanelbullar och kaffe, vilket gjorde mig lite drägligare att umgås med, tror jag.
Vidare från Järna gick det åt helvete.
- Jag har en inbyggd kompass, påstod jag. Vägen gick dock åt fel håll, var full av stora stenar och mycket jävlig, innan den plötsligt tog slut i ett lerigt stup. Hätsk stämning följde.
Efter surt matintag lättade den sistnämnda och det rullade på ganska fint och rätt länge. Svenska kyrkan fick göra skäl för kyrkoskatten i form av en luxuös toalett med både varmvatten och tvål. Tältet slog vi upp i närheten av lyxtoan, och tydligen också granne med en svinfarm, upptäckte vi senare. (Blogläsare som anmärkt på liknelsen mellan grisar och grå cyklar - en sak är i alla fall säker: cyklar luktar godare). På natten blev vi skrämda av självaste djävulen som råmade utanför tältet. (Kanske var det ett rådjur.)

Inga kommentarer: