2008-06-09

Adjöss Uppsala.

Jag har packat, packat ur, packat om, fifflat, städat hemmet, tagit ut sopor, lämnat bort katten, kört blommor till sommarkollo och så vidare. Allt är klart, utom detta lilla sista inlägg innan avfärd. Nerverna rister lite i kroppen. Det här är det sjukaste jag har gjort sedan jag åkte själv till Indien för två år sedan. Och jag har en känsla av att ju ondare jag får i rumpan, desto starkare kommer jag att känna att indienresan kan ta sig i arslet.

Hej landsvägar. Nu kommer jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Anonym sa...

weee! Nu far ni till mosslinda mosslunda mor, och så Paris! Tack för att du kollade posten åt mig, det känns mest skönt att jag inte kommit vidare, fast lite trist också förståss. Jag har fått jobb på ett schysst ställe så att jag har pengar till tågluffning, så att vi kan ses i Paris....=)

Anonym sa...

"gör inte mycket väsen av sig" (om grisar o cyklar)
-->Har du inte någonsin hört ljudet av grisa när man kommer in med deras mat i ladugården? De är inte oväsenlösa... :-O

Anonym sa...

hejåhå, trampa på! hoppas ni får en superhärlig resa. skulle det bli tungt så kan vi plocka upp er efter vägen när vi ska till malmö nån vecka in i juli. haha. kulkul.
bon voyage för tusan! olof och irika

Anonym sa...

Tack för lyckönskningar!
Klara: blir fint att ses i paris. Vi kanske kan åka inlines!

Anonym grisplågare: nej, jag har aldrig matat grisar. Men nu var vi alltså inne på GENERÖSA tolkningar här. Man skulle till exempel kunna hävda att en gris som inte var i fångenskap och fick hitta sin mat på egen hand skulle föra betydligt mindre oväsen. Din fan!

Anonym sa...

Hoppas allt går bra och lycka till! KRAM!!

Anonym sa...

Hej Karin!

Hoppas din resa ska gå bra...jag vet att det iaf finns vadderade cykelbyxor att skaffa, och man kan enligt cykelfantastvän även smörja in delikata kroppsdelar som utsätts extra med en hel del vaselin. Inte så trevligt kanske, men vem har sagt att det ska vara trevligt att cykla så långt... ;) ni har säkert redan tänkt på detta, men tänkte att ifall inte, så jag nämna det innan det är för sent... ;)

grisplågaren du talar om: hm, ja. det är väl inte det enda tillfället då grisar kan skrika så att man förstår uttrycket "skrika som en gris"...de kan ju verkligen hålla hov... har inte hört något annat djur ljuda så kraftfullt - fast de är glada - så att man tror att de lider värre än jesus på korset... Jag skulle inte heller säga att de är lika tysta som cyklar, alltså... ;)

Ha det o lycka till!